Ses ikväll på Gotha !!!

Ikväll dansar jag och December ihop med ngr fler dandsre på club Gotha här i Cannes !!

MISSA INTE DETTA!!!

Styled by :
..:: THE BLACK TEJP PRODJECT::..

22 juli 2012, 19:23
1746 ggr

(Kommentarer loggas med IP-nummer, datum och tid.)

Alla anonyma kommentarer måste godkännas av candylicious innan de syns på sidan.

Inga kommentarer än.

Äntligen Golds gym - shopping på Target!

I morse planerade vi en trip till stranden ( venice) och samtidigt ta Gold's gym där men när vi satte oss i bilen var det lite mulet så vi tänkte om .
Vi kollade upp adressen och 5 min från lägenheten låg Gold's gym Hollywood ;-)
Vi körde dit och tränade , vilket var riktigt kul! Så sjukt galet mkt folk i alla olika former .. HAHAHA .
Jag såg två tjejer på gymet och ca 100 killar , snacka om "grabbigt" gym !
Fantastiskt fint gym och oerhört trevlig personal , tror det var 4-5 st som jobbade i receptionen , det kan man kalla service!
Härligt pass som avslutades med shopping ;-))) jag köpte äntligen väskan jag sett på nätet och Mattias köpte en svart.
Efter passet blev det en välbehövlig lunch i närheten , så gott med kyckling och ris när man riktigt hungrig .
Solen stekte på oss när vi åt så vi bestämde oss för att handla lite inne på Target , en kul affär som har typ ALLT.
Kollar man på nån amerikansk serie på tv så nämns den butiken ofta ;-)
Vi handlade frukost och jag köpte dessutom skor , snacka om mix..hihihi.

Nu slappar vi i soffan och blir hemma resten av kvällen ser det ut som , imorgon bitti blir det ny utflykt !
Wiiii längtar <3

Puss

idag 2014, 05:28
356 ggr

Santa monica pier - shopping

Lördagens utflykt gick till Santa Monica och vi startade med lite shopping ( mestadels presenter) och lunch för att sen traska ner mot havet och Santa Monica pier som man ser i många filmer .
Så fantastiskt fint och så varmt och härligt!
Man kan roa sig på tivolit , fiska , spela i spelhallen, bli avmålad av någon " konstnär" , äta massor av sötsaker i alla dess former, äta på nån restaurang , ta en kaffe och njuta av utsikten mm
Svårt att fatta att allt är byggt på en " brygga" , en plats jag varmt kan rekommendera ;-))

idag 2014, 02:22
489 ggr

Venice beach - Hollywood sign

Hej finisar!

Jag skulle bloggat igår när vi kom hem men somnade i soffan efter en dusch och lite mat.
Som ni vet så blev det en tur till Venice beach igår och det var verkligen en upplevelse!
Man har sett det på film så många ggr och senast när Philip och Fredrik gjorde ett avsnitt därifrån på tv ( nyligen).
Härlig atmosfär med mkt speciella människor överallt ;-))
Alla försöker tjäna pengar på alla möjliga konstiga sätt men ingen är jobbig , alla är glada och trevliga.
Inte helt konstigt heller eftersom dom flesta "röker på" hela dagarna och det finns tom flera butiker ( med grön klädd personal) längs promenaden som säljer röka som läkemedel ..HAHAHA.
Du kan inte gå nånstans längs Venice utan att känns marijuana lukten..

Vi hittade en sjukt mysig butik med hundkläder och köpte såklart en tröja till Vega <3
Tjejen som ägde butiken hade 3 st små hundar som hon räddat från gatan och en av dom var Lola som jag pussades med under hela besöket , så fantastiskt personlighet :-)

Vi kollade in butikerna som erbjöd mkt snygga kläder, spanade på alla som tränade på stranden, muscle beach , hälsade på livräddarna på stranden och bara njöt av vädret :-)

Efter många timmar i solen beslöt vi oss för att köra hemåt men att på vägen köra till Hollywood skylten, vi knappade in adressen och körde ( jag körde) och insåg efter en stund att vi bodde nära ..hihihi det är så svårt att hålla koll på vad som ligger var när det är så stort . I går insåg vi oxå att 8-10 min promenad från vår dörr är stjärnorna och " Walk of fame" , snacka om att vi bor mitt i smeten.

När vi väl närmade oss skylten började vägen slutta och det började bli väldigt brant , vi bestämde oss för att köra så nära som det går och vi hamnade precis under skylten . Vägarna upp dit är helt galna att köra på och det är många som bor där uppe i stora lyxiga hus så det är ständig trafik . Det ska tilläggas att man inte kan få möte på vägarna längre upp på berget så man höll andan i varje kurva , kul att köra men lite nervöst ifall man skulle få möte:-/
Efter nån timma beslöt vi oss för att köra och handla mat på nån stormarknad och hittade en två gator ifrån vår Lght , Nice!

Vi var hemma efter 21 och ändå åkte vi ifrån Venice runt 17, så sjukt att allt tar så lång tid här!
Var man än ska åka och det ska ta 30 min enligt vår gps så tar det minst det dubbla pga trafiken ;-/
Upp till 9 filer när man kör och ständigt fullt med trafik överallt , imponerande att folk orkar !
Det är kul att köra här men vi turas om under dagarna eftersom det är påfrestande för huvudet och man blir helt slut, går inte jämföra med att köra nånstans i Sverige , det måste upplevas.

Väl hemma blev det en dusch och lite mat och så somnade man på soffan :-)))

27 juli 2014, 05:14
1329 ggr

Venice beach baby!

God morgon , god kväll hos er i Sverige ;-)

Vi har nu styrt upp frukost som vi inhandlat på en mack HAHAHA !
Dounuts, croissant ,yoghurt , kaffe och juice ;-)
Nu är det off to Venice beach , en heldag på beachen med massa skoj!
Jag kommer såklart ta en massa bilder så håll utkik på bloggen ;-)))

Pussen

25 juli 2014, 19:55
2309 ggr

Venice beach baby!

God morgon , god kväll hos er i Sverige ;-)

Vi har nu styrt upp frukost som vi inhandlat på en mack HAHAHA !
Dounuts, croissant ,yoghurt , kaffe och juice ;-)
Nu är det off to Venice beach , en heldag på beachen med massa skoj!
Jag kommer såklart ta en massa bilder så håll utkik på bloggen ;-)))

Pussen

25 juli 2014, 19:54
2273 ggr

Inga kommentarer än.

Resan till usa som aldrig tog slut!

I stekande värme tog vi oss till centralen med bussen ( "kul" för Mattias som knappt åkt buss tio ggr i sitt liv hahaha) köpte biljetter och växlade till lite dollar och satte oss på tåget till Kastrup .
Man hinner inte sitta mer än några minuter innan man är framme, snacka om att ha nära till flygplatsen !
Väl på Kastrup gick det riktigt fort att checka in helt utan kö men säkerhetskontrollen var helt sjuk, aldrig sett så mkt folk och så långa köer där förrut. Vi hann inte stå där mer än 2-3 min förrän en säkerhets snubbe pekar på mig, Mattias och två andra. Han vinkar dit oss och släpper in oss i " express kön" där det inte är en enda människa ?! Vi går igenom utan problem och visitering och två min senare var vi i taxfree butiken ;-) GILLAS!

En mil senare var vi framme vid vår gate och jag får bekräftat genom fönstret det jag befarade igår kväll. Vi får inte flyga Norweigans plan "dreamliner" som vi bokade och sett fram emot att få flyga. Istället står där ett gammalt euroatlantic plan från " 1900 frös ihjäl" fult , sunkit, slitet och elektronik från stenåldern ( alltså typ ingen). Så nu var det deras plan , personal och mat som gällde , INGET av det vi bokat ;-(
Jag sätter mig och frågar om min tv fungerar , han svarar att 75% av alla skärmar fungerar så har jag" tur" så fungerar min!
Det får jag se efter maten som serveras en timma efter take off. Jag väntar på maten som snart borde komma och försöker prata lite med min sambo men Mattias är inte kontaktbar ( spelar angry birds) utan helt inne i sitt spelande. Själv förstår jag inte alls tjusningen med att skjuta iväg överviktiga fåglar med slangbella , men alla gillar vi olika saker .. HAHAHA !!!

Maten kom och jag kan inte ens förklara hur dålig den var , jag fick torsk med nån svart sås ?!?
Så där satt jag vrålhungrig på ett plan som man dessutom inte ens kunde köpa en chokladbit på , aldrig upplevt en flygresa tidigare där man inte kan köps nånting ! Min tv fungerade men det fann inget urval av filmer utan 3 olika serier som gick om och om igen medans bilden flimrade ;-/

7,5 tim senare fick vi Norweigans färdiga påsar med polarbröd , yoghurt och apelsinjuice , det var så gott att jag höll på att smälla av!
Kan inte beskriva hur hungrig jag varit under den flygresan :-(
1,5 tim efter mellanmålet landade vi men fick sitta kvar i över 1 tim innan vi fick gå av.

Väl inne på flygplatsen var det 1,5 tim kö till costumer service , där vi väl framme fick hundra frågor om allt . Vi klarade oss och kom förbi !jiiipiii!
Nästa steg var att hitta en bil och klockan var 22.00 när vi började . Vi tog en buss till första stället och kollade priser ( galet dyrt ) , tog buss tillbaka till flygplatsen och ny buss till nästa ställe 00.00.

Efter långa köer, dividerande om priser så fick vi äntligen en bil ;-) Ska tillägga att det är bilbrist överallt just nu pga högsäsong och det hår knappt att hitta en bil , vår budget sprack ocj vi fick betala det dubbla vi tänkt för en bil i 3 veckor.

Kl 01.00 satte vi oss i bilen ( med gps) och körde mot West Hollywood och hittade rätt direkt ;-)) Letade parkering ( vilket var omöjligt) och sen letade vi efter vår lägenhet som vi till slut oxå hittade .

Klockan var nu 02.45 och vi var så hungriga att man bara ville gråta men fick försöka somna ändå. Vilken dag , vilken resa , knappt ingen mat , vakna i över 24 timmar MEN nu är vi framme!!!!

Nu är klockan 08.30 här och 17.30 hos er, nu ska vi leta mataffär så vi kan fylla kylen ;-)))) frukost time!
Puuuuussss

25 juli 2014, 17:23
2382 ggr

Inga kommentarer än.

Skadad - det blir inget Vegas !

Så sjukt tråkigt :-(((

En ny match mellan Gustafsson och Jones har MMA-fans över hela världen sett fram emot sedan förra årets jämna fajt i Toronto där Jones vann en knapp seger.
Då hamnade båda kämparna på sjukhus och sedan dess har Alexander gång på gång utmanat Jones om en returmatch medan mästaren inte har varit speciellt sugen på att ge den snabbe och starke svensken en ny chans.
UFC tvingade fram en retur men den spricker alltså nu.
Jon Jones ska i stället möta Daniel Cormier på UFC 178.

Alexander Gustafsson uppges ha problem med en menisk i knät och det är knäskadan som hindrar honom från att gå upp mot Jones. Han skulle haft ett mediaevent under torsdagen i Stockholm men det ställdes in under gårdagen med motiveringen att det var reseproblem. Men problemen var alltså betydligt större än så. – Självklart är det deppigt eftersom vi har kämpat för att få till den här matchen och nu blir det inte av.
Men på ett sätt är det bättre att det händer nu i stället för en vecka före fajt, säger Gustafssons manager Tomas Ghassemi till Sportbladet.

Hur allvarligt är det? – Inte så allvarligt. Det är ett ingrepp som "Alex" är tvungen att göra men det är inte så allvarligt. Ghassemi vill inte säga vad det är för typ av skada.
– I nuläget vill jag inte gå in exakt på vad det är för skada men det jag kan säga är att rehabiliteringstiden inte är särskilt lång. Han kommer inte att bli borta i ett år som "GSP" (stjärnan Georges St. Pierre).
Det handlar om en kortare rehab.
När kan han vara tillbaka?
– Om sex veckor.
Han ska göra ett ingrepp i knäet.
Står han först i kön att möta vinnaren av Jones och Cormier?
– Tittar man på UFC:s pressmeddelande så står det att matchen blivit uppskjuten, inte inställd.
Jones kommer att gå matchen mot Cormier och sen... ja, det finns ingen annan förutom Alex.
Bakslag För Alexander Gustafsson innebär skadan ett stort bakslag. Han har verkligen sett fram emot och laddat för att ta revansch för den knappa förlusten förra året. Många anser fortfarande att han egentligen vann över Jones, som rankas som världens bäste i MMA kilo för kilo.

24 juli 2014, 12:14
2937 ggr

Goodbye sweden!!!!

God morgon!
Hoppas ni sovit gott ;-)
Själv kunde jag inte somna igår , jag hade skaplig resfeber kan jag tala om .
När klockan ringde nu på morgonen var det kul att gå upp 06.30 ... HAHAHA inte alltid jag känner så faktiskt !
Nu ska jag köra igång med morgonens sysslor innan det bär av mot Kastrup ;-)

Whoooooop!!!!!! Whoooooop!!!! America here we come ;-))))