Housewifey today!

Idag har jag gjort massa nödvändiga housewifes ting som handlat, torkat golv, tvättat rena lakan, lagat massa mat och även lämnat in min bil för lite service.

Har inte hittat min internet sticka och av oklar anledning funkar inte lägenhetens nät med min laptop längre, bara på ipaden därför får bilderna vänta lite. Hoppas alla har en toppen sommar, på fredag blir det sol kan jag säga

Skapad:
18 July 2012, 00:15
Läst:
2318 ggr
Dela:
  Dela med Messenger
Anmäl

Kommentarer (0)

1024 tecken

(Kommentarer loggas med IP-nummer, datum och tid.)

Inga kommentarer än.

VÄRSTA våren! kategori: Outfits & Shoes

Jajjamännsan, värsta våren är äntligen ett faktum och ingen gissning.

Jag har haft en superskön dag i solen, efter att jag jobbat lite. Det blev mjukglass och lite shopping för ögat (planering, planering för lägenheten). Sen lagade jag stekta nudlar med veg. strimlor och chilli olja. Mums mums.

Nu ska jag hoppa in i en lång och skön dusch! Mjau!

Outfit of today

Jacka: Vila

Boyfriend jeans: One teaspoon

Topp: H&M

Väska: Guess, spring collection

Skapad:
19 April 2014, 20:22
Läst:
233 ggr
Dela:
  Dela med Messenger
Anmäl

Kommentarer (0)

1024 tecken

(Kommentarer loggas med IP-nummer, datum och tid.)

Inga kommentarer än.

För hemmet!

Perfekt lampa att ställa i fönstret för ett rum som har lite mörkare inredning. Tex passar den in i ett kök med svarta luckor. Skitsnyggt! Älskar katterna också, såklart .

Skapad:
19 April 2014, 17:04
Läst:
268 ggr
Dela:
  Dela med Messenger
Anmäl

Kommentarer (0)

1024 tecken

(Kommentarer loggas med IP-nummer, datum och tid.)

Inga kommentarer än.

Don't Worry, Be Happy <3

Natti natt trolls! Vi hörs igen imorgon, ska kolla på den där dokumentären nu. Ni får nog höra om den imorgon, den handlar om ett väldigt aktuellt ämne. Pöss!


Skapad:
18 April 2014, 00:20
Läst:
873 ggr
Dela:
  Dela med Messenger
Anmäl

Kommentarer (0)

1024 tecken

(Kommentarer loggas med IP-nummer, datum och tid.)

Inga kommentarer än.

Skärtorsdag

Glad Påsk gullisar!

Jag firar inte direkt påsk, men att ge lite påskägg och dekorera med lite påskliljor och andra gula blommor skadar ju inte direkt! Jag tycker det är mysigt. 

Idag väntade mig denna bukett (nedan), chokladkanin och stora påskägg med presenter när jag klev upp. Vilket härligt sätt att börja dagen på! Lite senare lekte jag påskhare och gömde påskägg, thihi. Imorgon är det mamsen och morfis som står på tur för besök av påskharen Idag var vi även och gav blommor och triss till pappsen. Mys mys mys. 

Nu ska vi kika på en dokumentär som jag säkerligen kommer blogga om och lägga upp här efteråt. 

Påskpussar på er!

Skapad:
17 April 2014, 23:23
Läst:
844 ggr
Dela:
  Dela med Messenger
Anmäl

Kommentarer (0)

1024 tecken

(Kommentarer loggas med IP-nummer, datum och tid.)

Inga kommentarer än.

Skrattretande Bilia!

Fick svar från Bilia om inlägget nedan. De BEKLAGAR. Vilket jädrans HÅN! 10 000KR back för detta och de BEKLAGAR. När de ändå lagade andra saker än de jag kom in för (som alltså INTE blev lagat och gjorde att bilen var totalt död direkt efter jag hämtat ut den och då betalat 7000KR), så undrar jag verkligen varför de inte i såfall fortsatte laga andra saker - bilen gick nämligen inte igenom besiktningen - bland annat var det glapp från en lampa som dränerar batteri (oh fan precis de som dom sa att de faktiskt hade lagat..!! Lustigt eller hur?!). Minsta de kan göra är att betala tillbaka åtminstånde en del eller ersätta mig för allt som gått förlorat p.g.a. detta. Men nej - dom BEKLAGAR. 

Haha. 


Gå ALDRIG till Bilia - ALDRIG. Det är inte bara i Haga norra folk blivit lurade, jag har hört berättelser från så många och det har alltid varit Bilia, jag ska informera er mer sen. 

Ärendet fortsätter. 


Bilia Sverige 
2014-04-17, 10:34

Gäst

Hej Malena,

Vi beklagar att du inte känner dig nöjd efter kontakt med oss gällande ditt ärende!
Vi kommer ta dina åsikter vidare till ansvariga, då dessa är väldigt viktig för oss och något vi tar på största allvar!

Vi vill även passa på att önska dig en Glad Påsk!

Hälsningar
Bilia Sverige

Skapad:
17 April 2014, 15:57
Läst:
964 ggr
Dela:
  Dela med Messenger
Anmäl

Kommentarer (3)

1024 tecken

(Kommentarer loggas med IP-nummer, datum och tid.)

  • MalenaDahl (K)
    2014-04-17, 23:47

    Erik: Tack för infon! Du får gärna maila mig malena-dahl@hotmail.com vilken bilia det var! De vägrar erkänna att de gjort fel. Fattar inte hur de kan lämna ut en bil utan att ha tittat på det fel jag kom in för utan helt lagat ngt annat jag inte bett om och sen ge mig en ny faktura bara. Vidrigt hur de kan få hålla öppet när så många reagerat de hört detta - så många verkar drabbade.

    Madelene: Tack för din kommentar! Jag håller helt klart med - gör om gör rätt!! De borde ha skämts ögonen ur sig dagen efter när jag ringde och berättade att exakt samma sak hänt som innan jag lämnat in bilen och fixa det de missat första gången kostnadsfritt. Så oproffessionellt att det är sanslöst! Maila mig gärna vilken Bilia du är kund hos och tro mig - det finns mycket bättre och framförallt mer KUNNIG hjälp att få! Dom enda något serviceinriktade på Bilia är tjejerna i receptionen, men tyvärr är de inte de som lagar din bil (fel). De kör gissningslekar på min bekostnad ist för att laga det fel jag kom dit för.

  • Madelene
    2014-04-17, 23:03

    Gäst

    Usch vad dåligt Bilia!!
    Har länge vart kund hos dom men åtgärdar dom inte det här så tappar dom både mig och mina vänner som kunder.. I denna sits vill man ju inte hamna!
    Bilia - Gör om, gör rätt!
    // Kund, kanske snart en föredetta kund!

  • Erik
    2014-04-17, 16:58

    Gäst

    Bilia är sämsta företager ever. Vi köpt en volvo v70 där för några år sen.
    Den var hel när vi fick men det dom inte berätta var att motoron var dålig.
    Efter ungefär 40mil så la bilen av. Vi fick aldrig någon hjälp av dom heller.

    Så håll er borta från deras företag. Nu köper jag bara mina bilar på ett ställe.

    Hoppas det löser sig ändå.

Så pinsamt Bilia!

Historien med Bilia (Haga norra) är fortfarande inte över. Idag fick jag prata med en Richard vars chef Jari gettt ärendet till. Vem lägger ett sådant här ärende på en anställd när han och jag redan pratat?! Borde inte han kontakta sin egen chef för vidare undersökning i ärendet? Det hade känts mer professionellt. Jag fick även ett otroligt nonchalant bemötande vilket faktiskt chockade mig lite då jag såklart förväntade mig en ursäkt och ett proffsigt bemötande från en högre uppsatt på bilia. Men nej, så var inte fallet.

Jag ska berätta mer om hur även denna filur (vad ska jag annars benämna dom för?) sa emot sig själv i ett annat inlägg. Tex som när han sa att de endast hade lagat bilen "temporärt" om de gjort som jag bett om. Men att "laga bilen" så den funkar i ETT dygn, vad är då det? En fullt lagad bil? Eller är det kanske just en, hör och häpna, en temporär lagning?

Eller som när han berättade att på Bilia får de lära sig att endast meddela fakta till kunderna, men sen inte höll med om att det då var fel att säga bilen blivit helt lagad när jag hämtade ut den första gången. Men ni sa ju att ni ENDAST ger fakta Richard?

Pinsamt, började faktiskt skratta i telefon för det var som att prata med ett trotsigt barn som säger att de kanske borde gjort si och så men sen ändå inte vågar kalla det för att de gjort "fel", då det juridiskt innebär att de ska kompensera mig. Ni som stort bolag kan inte ens kompensera med en endaste lösning för kundens skull (krävde ingen full betalning eller ens kompensation i form av pengar) utan det är jag som privat person som ska stå för detta. Inte ens ersättning för uteblivet arbete p.g.a. detta. Avskyr när större bolag ska gå på privatpersoner, så håll er från dom. Långt från dom. Har ni liknande erfarenheter¨så är ni välkomna att maila mig (malena-dahl@hotmail.com). 

Aja, detta anmäls självklart!

Skapad:
16 April 2014, 16:27
Läst:
1331 ggr
Dela:
  Dela med Messenger
Anmäl

Kommentarer (6)

1024 tecken

(Kommentarer loggas med IP-nummer, datum och tid.)

  • MalenaDahl (K)
    2014-04-17, 23:09

    Anders: Ni anser att ni gjorde rätt när ni inte lagade det fel på bilen jag kom dit för, lämnade ut den och sa den var lagad, dagen efter startade inte bilen utan batteriet var dött - DET VAR DET JAG KOM IN FÖR FRÅN BÖRJAN! Enligt Konsumentverket så är ni skyldiga att upplysa kunden om nya kostnader tillkommer. Ni är även skyldiga att ersätta kunden om PROBLEMET KVARSTÅR. Det vill säga att bilens batteri dött ut som innan. Att ni laddat upp upp batteriet på station räcker ju självklart inte som en "lagning" när jag berättat för er att det är exakt vad jag själv gjort gång på gång genom starthjälp. Jag berättade även att batteriet varit så sen jag fick det men ni ansåg inte det som tillräcklig anledning att ens KOLLA det.

    Ni har gjort fel och ni kan inte ens erkänna det utan skickade endast ett sms med en ny kostnad, efter att jag fått bogsera bilen till er igen. När jag hade ett fullspäckat schema som fick ställas in totalt pga er. Men det tycker ni är proffsigt? Har ni sett kommentarer i mitt senaste inlägg om er också? Då ska ni se min Facebook som svämmar över med mail och kommentarer kring denna story. Ert rykte går åt det håll ni förtjänar. Så är det verkligen. Karma. Vi verkar vara många som längtar efter rättvisa och att ni ska få det ni förtjänar.

    Som jag berättat i tlf blev en sjuk och gammal person drabbad av detta också. Fy skam för att ni lurar privatpersoner på pengar! Det är fruktansvärt! Jag sa innan första (icke) "lagningen" att jag kräver exakta åtgärder med kostnad på papper. Fick jag det? - Nej.

    Att ni lagar saker jag inte kommit in för är inte mitt fel. Problemet jag kom dit för KVARSTOD. Som god Kundservice så rättar man självklart det som kunden kommer dit för från början då kostnadsfritt. Gör om gör rätt, som man säger.

    Hade ni sagt vi prövar detta och ser om det funkar eller detta kan tillkomma eller vill ni att vi lagar även detta osv osv. Så hade det varit en annan sak. Men jag ville få batteriet fixat, andra saker skulle jag inte gå till er för då jag hört ert rykte. Men tyvärr var ni närmast att bogsera.

    Jag ska inte behöva vara bilkunnig för att kunna avgöra om batteriet kommer funka om ni gör den lagning ni säger behövs. Jag ska kunna lita på er som kund. Men det gjorde jag fel i då problemet kvarstod.

    Hur kommer det sig att jag har BEVIS på att folk blivit lurade som har kvitto på det då de har fått rätt för sig och blivit ersatta?! Så nu ljuger du ju om du påstår att ni inte lurar någon. Det är ju bevis som talar emot. I mitt fall så hade det nog varit annorlunda om jag varit man och bilkunnig. Nu håller alla ihop fast det endast var en person som "lagade" min bil, trots det så håller ni han bakom ryggen, utan att ni själva sett bilen från början.

    Att ni ens får hålla öppet. Hoppas karman ger oss drabbade rättvisa. Det ska inte vara såhär. Det ska bara inte det. Folk förtjänar att veta detta så de kan gå till andra ställen. Där de iaf FIXAR FELET.

  • Bilia Sverige
    2014-04-17, 18:58

    Gäst

    Självklart lurar vi på Bilia inte våra kunder.
    Våra kunder är viktiga för oss.
    I berörd fråga har vi delade meningar och upplevelser.
    Vi uppmuntrar kontakt med Allmänna reklamationsnämnden som oberoende får utreda frågan.

    Hälsningar,
    Anders Rydheimer
    Kommunikationschef Bilia

  • MalenaDahl (K)
    2014-04-17, 16:05

    Ni BEKLAGAR?!! Ni skämtar med mig?! Jag la ut 10 000:- varav endast 2000:- var till det jag bett om. Så ni BEKLAGAR! Skrattretande!!

    Till ALLA som har bil - ALLA!! GÅ INTE TILL BILIA, VARKEN HAGA NORRA ELLER ANDRA STÄLLEN DÅ JAG HAR FÅTT KONTAKT AV FLERTALET ANDRA SOM BLIVIT LURADE, VARAV EN FICK BETALA 20 000:- SOM HON INTE FICK TILLBAKA PÅ VÄLDIGT LÅNG TID OCH DET KRÄVDE MYCKET TID OCH ORK OCH BRÅK SAMT EJ FUNGERANDE BIL INNAN HON FICK TILLBAKA PENGARNA. SÅ AKTA ER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    JAG KOMMER PUBLICERA TEXTER HÄR FRÅN ANDRA SOM BLIVIT DRABBADE TILLS EN FÖRBÄTTRING SKER!

    TACK FÖR INGET BILIA - ERT BEKLAGANDE OCH GLAD PÅSK ÖNSKANDE ÄR LIKA HÅNANDE SOM PENGARNA NI STAL FRÅN MIG!!!!!!

  • Bilia Sverige
    2014-04-17, 10:34

    Gäst

    Hej Malena,

    Vi beklagar att du inte känner dig nöjd efter kontakt med oss gällande ditt ärende!
    Vi kommer ta dina åsikter vidare till ansvariga, då dessa är väldigt viktig för oss och något vi tar på största allvar!

    Vi vill även passa på att önska dig en Glad Påsk!

    Hälsningar
    Bilia Sverige

  • Namn
    2014-04-16, 19:16

    Gäst

    Fy fan vad oproffsigt!!

  • Niklas Röhn
    2014-04-16, 17:01

    Gäst

    Jag tror nog du kan hitta fler som haft problem med Bilia men kanske bara betalat utan att gå vidare med det. Samla ihop ett gäng så ni får rätt för er och så andra slipper bli drabbade!! Det kanske är dags att byta ut personalen på det stället. Speciellt om fler träder fram och du verkar ju ha allas namn?

    Lycka till!

Cornetto love

Glass i sängen. Magiskt. Jag slukar en klassisk cornetto. Längesen man åt en sån. Mannen (pälsbjörnen) ligger bredvid och äter en Magnum vit choklad. Idag har vi bokat soffa, köpt soffkuddar, kollat tavlor och köpt design vinglas. Jag hann även med att köpa en ny grymt snygg Guess väska också. Såna här dagar känns livet riktigt gött. Mjau!

Skapad:
15 April 2014, 21:42
Läst:
1388 ggr
Dela:
  Dela med Messenger
Anmäl

Kommentarer (0)

1024 tecken

(Kommentarer loggas med IP-nummer, datum och tid.)

Inga kommentarer än.

Vad vill DU ha tips på? kategori: Skönhetstips & annat Snyggt!

Med alla mina år och utbildningar inom skönhetsvård, så sitter jag såklart på en hel del kunskap om både produkter och hur du använder dom på bästa sätt. Jag jobbade länge på ett parfymeri och jag har tagit fler diplom och lärt mig mycket av att analysera kunders behov för att rekommendera dom det som ger bästa resultatet.

Så nu frågar jag dig. Vad vill just du ha tips på? Jag kan såklart inte göra en analys bakom en skärm, men jag kan guida er på vägen. Är det bästa ansiktsmasken? Mascaran? Ögonkrämen? Hur man använder en highlighter? En bra hudvårdsrutin? Hur du applicerar en rouge?

Let me know, så ska jag göra mitt bästa för att guida er på bloggen. Ni hittar mina tips på foundation (allt från hur du applicerar bäst, till favorit produkter), brun utan sol med mera under kategorin "skönhetstips och annat snyggt".

Se så, lämna en kommentar!

Hudvård

Skapad:
15 April 2014, 13:58
Läst:
1476 ggr
Dela:
  Dela med Messenger
Anmäl

Kommentarer (3)

1024 tecken

(Kommentarer loggas med IP-nummer, datum och tid.)

  • linn
    2014-04-19, 21:03

    Gäst

    Hej! Jag hade gärna tagit emot tips om att få en mjuk, slät hud. Framförallt i ansiktet. Alltså tips på ansiktskrämer för bra priser eller smink som inte torkar ut o förstör huden lika mkt som annat m.m. Jag använder smink ganska ofta och är vissa gånger dålig på att tvätta bort det när jag går och lägger mig, porerna är ju igentäppta då och kan inte "andas" under natten, vilket jag förstår inte är så bra. Min hud var JÄTTE fin innan jag började med smink. Jag har INGA finnar eller så utan problemet är bara att min hud är väldigt torr, vissa krämer svider därför. Och huden har ingen jämn ton utan är liksom rödflammig och "irriterad" har du några tips?
    Fin blogg btw! Kram

    Blogg: nattstad.se/linnoemma

  • MalenaDahl (K)
    2014-04-15, 22:16

    Haha! Tack snälla, men snygghet ligger i betraktarens ögon. Så med andra ord, är du kanske tusen ggr snyggare själv :*

  • Malin
    2014-04-15, 14:26

    Gäst

    Hur blir man lika snygg som dig?? :D